הרגע שבו הכל השתנה
אני זוכר בדיוק את הרגע. ישבתי מול לקוח פוטנציאלי, והוא שאל אותי: "ומה ההסמכות שלך?"
ואני, במקום לענות בביטחון, התחלתי למנות תעודות.
"יש לי תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני, הכשרת NLP, קורס בכזה וכזה..."
הוא הקשיב בנימוס. ובסוף אמר "אני אחשוב על זה".
אני יצאתי מהפגישה. וידעתי שפספסתי.
מה היה שם?
לא היה לי חוסר ידע. לא היה לי חוסר ניסיון.
היה לי חוסר סמכות פנימית.
אני חיפשתי אישור מבחוץ. תעודות, המלצות, הוכחות. כי משהו בפנים לא החזיק.
וזה השתקף בכל שיחת מכירה: הייתי מוסיף "אבל" אחרי המחיר. הייתי ממלא שקטים במקום לשבת בהם. הייתי מרגיש שאני צריך לשכנע. לא להוביל.
מה השתנה?
השיפט קרה ברגע שהבנתי משהו פשוט:
התעודה על הקיר לא מנהלת את השיחה. האדם שיושב על הכיסא, הוא שמנהל.
זו לא הייתה תובנה תאורטית. זה היה שיפט פנימי. שינוי בזהות.
ברגע שהפסקתי לחפש אישור מבחוץ, והתחלתי לפעול מתוך סמכות פנימית, הכל השתנה. הלקוחות הפסיקו להתמקח. השיחות הפכו לקצרות יותר. והעסקאות? נסגרו מהר יותר, ובמחירים גבוהים יותר.
אני לא כאן כדי ללמד אותך עוד תסריטים.
אני כאן כדי להראות לך איפה הסמכות שלך נשברת. ואיך להחזיר אותה.
כי אני הייתי שם. ואני יודע בדיוק מה צריך כדי לצאת משם.